گوگل ادسنس چیست و کسب درآمد از آن چگونه است؟

گوگل ادسنس یا همان Google AdSense، یکی از سرویس‌های رایگان تبلیغاتی گوگل است که به صاحبان سایت های گوناگون اجازه می‌دهد تا تبلیغ‌های متنی، تصویری/بنری، ویدئویی یا هر نوع تبلیغی که با محتوا و مخاطبان سایتشان ارتباط دارد را بر روی وب‌سایت خود قرار دهند و از طریق کلیک شدن این تبلیغات توسط دیگران کسب درآمد کنند. در حقیقت درآمد شما بسته به تعداد کلیک هایی که بر روی تبلیغات سایت تان انجام می شود بستگی دارد.

اگر به وب‌سایت‌های گوناگون در اینترنت یا اپلیکیشن های رایگان تلفن همراه  مراجعه کرده باشید، متوجه تبلیغات بنری یا ویدئویی در گوشه و کنار آن‌ها شده‌اید، این تبلیغات معمولا یک علامت مثلث آبی رنگ کوچک در گوشه سمت راست خود دارند. خب، این تبلیغات در حقیقت، همان تبلیغات گوگل ادسنس هستند. نمونه این تبلیغات در زیر آورده شده است:

               

تبلیغات موجود در ادسنس، توسط گوگل دسته‌بندی و مدیریت می‌شوند. کسب درآمد از گوگل ادسنس بر اساسCTR (میانگین تعداد کلیک بر روی تبلیغات) صورت می‌گیرد. بدین صورت که در ازای هر کلیک انجام شده بر روی تبلیغاتی که در یک سایت یا اپلیکیشن انجام می شود، درآمدی به حساب ادسنس فرد صاحب آن سایت یا برنامه واریز خواهد شد.

پس از رسیدن درآمد حاصل از نمایش تبلیغات گوگل ادسنس به میزان ۱۰۰ دلار، امکان برداشت از حساب وجود خواهد داشت. برای برداشت، گوگل یک چک به آدرس فرد صاحب حساب ادسنس ارسال می کند و این چک قابلیت نقد شدن در حساب بانکی را دارد.

شاید برای کسانی که نخستین بار است نام گوگل ادسنس را می‌شوند این راه کمی ناشناخته باشد، اما کسب درآمد با این سرویس را می‌توان به سه مرحله کلی خلاصه کرد:

  • یک وب‌سایت (به زبان انگلیسی) راه‌اندازی کنید.
  • از طریق نگارش مقالات انگلیسی انحصاری، مفید و غیر تکراری و رعایت اصول سئو، بازدیدکننده جذب کنید.
  • و در نهایت، با ثبت‌ نام و قرار دادن تبلیغات گوگل ادسنس در سایت خود، کسب درآمد کنید.

بهتر است بدانید در حال حاضر نزدیک به ۵۰ میلیون وب‌سایت، تبلیغات گوگل ادسنس را در خود نمایش می‌دهند. از آنجایی که درآمد حاصل شده به دلار خواهد بود، کسب درآمد از گوگل ادسنس در ایران یکی از بهترین روش های کسب درآمد است. 

درآمد حاصل از گوگل ادسنس چقدر است؟

یکی از سوالات متداول درباره گوگل ادسنس این است که "از گوگل ادسنس چقدر می‌تواند درآمد داشت؟ خب، این سوال پاسخ مشخصی ندارد زیرا میزان درآمد از آن متغیر است و به عوامل متعددی بستگی دارد. شاید بتوان گفت عوامل موثر بر میزان درآمد از گوگل ادسنس عبارتند از:

  • میزان ترافیک وب‌سایت
  • نوع ترافیکی که وارد وب‌سایت می‌شود
  • تعداد آگهی‌دهنده‌ها در حوزه‌ی تجاری
  • نوع محتوای وب‌سایت
  • موقعیت قرارگیری تبلیغات ادسنس در وب‌سایت

تمامی این عوامل بر میزان درآمد یک ناشر دهنده‌ی تبلیغاتِ ادسنس موثرند. ترکیب درست این عوامل می‌تواند تصمینی برای درآمد بالای شما باشد.

ولی به طور کلی، اگر وب سایت شما دارای کیفیت مناسب، یک موضوع پر درآمد و بهینه سازی برای موتور های جستجو باشد، درآمد آن می تواند از ماهیانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار نیز افزایش یابد، و این درآمد تنها از یک وب سایت است. به همین دلیل، ما همیشه توصیه می کنیم که پس از تایید اولین وب سایت خود در گوگل، به تعداد وب سایت های خود بیفزایید تا درآمد تان چند برابر شود.

چگونه درآمد ادسنس خود را دریافت کنیم؟

پس از اینکه درآمد شما به ۱۰۰ دلار برسد، می توانید از گوگل درخواست نقد شدن درآمد کنید. گوگل درآمد ادسنس را تنها به صورت چک ارسال می کند و این چک باید در حساب بانکی نقد شود. از آنجایی که کشور ایران تحریم بانکی است، امکان نقد شدن چک های گوگل در حساب بانکی ایرانی وجود ندارد.

پس راه چاره چیست؟ بهترین و آسان ترین روش نقد کردن درآمد ادسنس شما، استفاده از یکی از آشنایان مقیم خارج از کشور تان می باشد، بدین صورت که چک به آدرس ایشان ارسال خواهد شد و سپس در حساب بانکی خارجی ایشان نقد خواهد شد. سپس به آسانی از طریق صرافی ها و یا حساب پی پال می توانید آن را به ایران انتقال دهید.

چه وب‌سایت‌هایی شانس بیشتری در گوگل ادسنس دارند؟

گوگل ادسنس موتور هوشمندی دارد که می‌توانند بر اساس محتوای وب‌سایت‌تان، تبلیغات مرتبط و تخصصی را به شما پیشنهاد دهند (که البته با وجود موتورهای جستجوی گوگل، این هوشمندی کاملاً عادی است).

در واقع، کسانی که تبلیغات خود را برای نمایش در اختیار گوگل قرار می‌دهند می‌خواهند تبلیغ‌شان برای افرادی که واقعاً به دنبال محصولشان هستند، به نمایش گذاشته شود. بنابراین، هرچه وب‌سایت شما به موضوعات تخصصی‌تر بپردازد، شانس بیشتری برای قبولی در گوگل ادسنس و دریافت تبلیغات پرسودتر دارد.

برای مثال وب‌سایتی که به طور تخصصی در زمینه تلفن همراه و فناوری‌های وابسته به آن تولید محتوا می‌کند، شانس بیشتری برای دریافت تبلیغات دارد تا وب‌سایتی که درباره تکنولوژی (به معنای کلی) است. یا یک سایت تخصصی فوتبال، تبلیغات مرتبط بیشتری را نسبت به سایتی که به تمام رشته‌های ورزشی می‌پردازد، دریافت می‌کند. هر چند این یک قانون کلی نیست و از نگاه گوگل برخی از موضوعات، جذابیت بیشتری دارند و به همین دلیل، تبلیغات بیشتری نیز دریافت می‌کنند. برای مثال موضوعی مانند وام مسکن، در آمریکا و کشورهای اروپایی متقاضی بسیاری دارد.

محتوا و اهمیت آن در گوگل ادسنس

جدا از اینکه گوگل ادسنس علاقه بسیاری به محتوای تخصصی دارد، نکته‌ی مهم دیگر تولید محتوای خاص و منحصربفرد است. موتورهای جستجوی گوگل بسیار هوشمند عمل می‌کنند و همیشه محتوای تکراری یا کپی شده را از نتایج جستجوی خود کنار می‌گذارند. پس نیاز است که ما بدانیم که چه مواردی باعث می شود تا سایت ما در گوگل ادسنس تایید نشود.

نویسنده‌های وب‌سایت (یا همان تولیدکنندگان محتوا یا محتوا‌نویسان!) در برخی مواقع از نرم‌افزارهایی موسوم به Article Spinning استفاده می‌کنند. در این روش، نرم‌افزار محتوای تکراری را دریافت کرده و برخی کلمات و عبارات آن را با موارد مشابه جایگزین می‌کند که خب، این روش اشکالات بسیار زیادی دارد.

اولین اشکال این است که گاهی عبارات جایگزین شده بی‌معنی هستند  یا مفهوم درست و دقیقی را منتقل نمی‌کنند؛ درنتیجه کاربران وب‌سایت کاهش می‌یابد و عملاً درآمد گوگل ادسنس شما نیز کم می‌شود. دیگر آنکه موتور جستجوی گوگل از نرم‌افزارهای Article Spinning باهوش‌تر هستند (به خصوص در زبان انگلیسی که جستجوی Semantic دیگر جزوی از الگوریتم موتور جستجوی گوگل شده است). حتی اگر یک کاربر عادی هم باشیم احتمالاً می‌دانیم گوگل چه تنفری نسبت به ربات‌ها و نرم‌افزارهای اخلال‌گر دارد!

مشکل بزرگ‌تر زمانی رخ می‌دهد که گوگل ادسنس متوجه این تقلب یا اسپمینگ بشود. در این صورت نه‌تنها دامنه وب‌سایت که حتی نام صاحب دامنه را نیز در لیست سیاه خود قرار می‌دهد. در نتیجه، دیگر نمی‌توانید نه با وب‌سایت و نه با نام خوتان برای وب‌سایت دیگر در گوگل ادسنس ثبت‌نام کنید.

 

آیا در ایران می‌توانیم از گوگل ادسنس استفاده کنیم؟

پاسخ کوتاه این است: بله، می توانید! ثبت‌نام در گوگل ادسنس با نام و آدرس واقعی انجام می‌گیرد. اگرچه ثبت‌نام در این سرویس برای کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها غیرممکن است، اما خب، مثل همیشه راهی برای دور زدن این تحریم‌ها وجود دارد. یکی از روش‌های مرسوم برای ثبت نام در گوگل ادسنس، استفاده از آدرس یکی از دوستان یا بستگانی است که در خارج ایران سکونت دارند.

پس از اینکه سایت شما در گوگل ادسنس تایید شد، بعد از اینکه درآمد شما به حدود ۱۰ دلار برسد، گوگل یک کد وریفای را توسط پست به آدرس ذکر شده در حساب ادسنس شما پست می کند. پس از دریافت، این کد باید در حساب ادسنس وارد شود تا حقیقی بودن آدرس برای گوگل اثبات شود. توجه داشته باشید استفاده از آدرس‌های مجازی که در برخی وب‌ سایت‌ها به فروش می‌رسند جز هدر دادن زمان و هزینه چیزی عاید شما نخواهند کرد.

از سوی دیگر، در هنگام ثبت‌نام نکات دیگری را باید در نظر گرفت. سابقه وب‌سایت شما برای سرویس گوگل ادسنس بسیار اهمیت دارد. همان‌طور که موتورهای جستجو به سایت‌های جدید رتبه‌ی بالایی نمی‌دهند، گوگل ادسنس نیز در تائید حساب کاربری وب‌سایت‌های جدید محتاط است. بنابراین ابتدا چند ماهی در سایت خود محتوای با کیفیت تولید کنید تا شانس شما برای قبولی افزایش یابد.

در نظر داشته باشید که ثبت‌نام‌های پی‌ در پی، شانس تایید اکانت‌تان را کاهش می‌دهد. بنابراین با شکیبایی سعی کنید شرایط مورد نیاز برای تائید در گوگل ادسنس را فراهم کنید تا در همان مرحله اول تائیدیه حساب کاربری خود را دریافت کنید. افزون بر این، تحریم ایران باعث شده تا وب‌سایت‌های با پسوند ir. شانسی برای قبولی در گوگل ادسنس نداشته باشند. به همین دلیل از سایر پسوندهای جهانی مانند com. استفاده کنید.

نکته‌ی مهم دیگر، زبان وب‌سایت شماست. مسلماً با وجود تحریم‌های حاکم، محتوای وب‌سایت شما نباید به زبان فارسی باشد. در حال حاضر زبان انگلیسی معتبرترین زبان برای گوگل ادسنس به شمار می‌آید.

وبلاگ یا وب­سایت؛ کدام‌یک برای گوگل ادسنس مناسب است؟

طبق قوانین گوگل وبلاگ‌هایی که برای ثبت‌نام در ادسنس اقدام می‌کنند باید 6 ماه از زمان ایجاد آنها در Blogger گذشته باشد. بنابراین اگر قصد فعال کردن ادسنس برای وبلاگ خود را دارید باید طی این چند ماه وبلاگ خود را با مطالب مناسب پر کنید.

در مقابل، وب‌سایت‌ها چنین محدودیت رسمی و اعلام‌شده‌ای را ندارند، اما بر اساس تجربه وب‌سایت‌ها نیز به‌ سرعت توسط گوگل ادسنس تایید نمی‌شوند زیرا مطالب موجود در یک وب‌سایت تازه تاسیس محدود است و موتورهای گوگل به‌درستی زمینه فعالیت آن‌ها را تشخیص نمی‌دهند.

نتیجه‌گیری

خلاصه بگوییم، ادسنس راهکار مناسب و مطمئنی برای کسب درآمد اینترنتی است. با استفاده از گوگل ادسنس می‌توانید بخش‌های مختلفی را برای تبلیغات در وب‌سایت خود در نظر بگیرید. به این ترتیب، گوگل به صورت خودکار این بخش‌ها را با تبلیغات مرتبط با محتوای شما پُر می‌کند و زمانی که کاربری بر روی تبلیغات موجود در وب‌سایت شما کلیک می‌کند بخش زیادی از مبلغ آن به شما تعلق می‌گیرد.

در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که کسب درآمد در دنیای اینترنت اگر چه در ابتدا کمی سخت و غیرقابل‌ تصور است، اما با اندکی صبر و تلاش می‌توان به نتیجه می‌رسد. با وجود تحریم‌های مختلفی که گوگل برای کاربران ایرانی در نظر گرفته‌، بسیاری از کاربران ایرانی در این فضا مشغول به کسب و کار هستند و آن را به‌ عنوان حرفه‌ی رسمی خود انتخاب کرده‌اند.

اگر شما هم شرایط لازم برای کسب درآمد از گوگل ادسنس را دارید، می‌توانید با یک برنامه‌ریزی صحیح به اهداف خود برسید.


آیا مایل هستید یک وب سایت داشته باشید که به همین صورت با تبلیغات گوگل بتوانید از آن به دلار درآمد کسب کنید؟ خبر خوش این است که می توانید به آسانی و با حداقل هزینه و در کمتر از یک هفته سایت حرفه ای خود را دریافت کنید! برای کسب اطلاعات بیشتر حتما این صفحه را ببینید.

خدمات ویژه


 

گوگل ادسنس

کسب درآمد دلاری از اینترنت

همین حالا درآمد دلاری خود را آغاز کنید!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *