طراحی وب سایت فروشگاهی

نکات مهم در طراحی وب سایت فروشگاهی

دنیای کنونی بهترین موقعیت برای طراحی وب سایت فروشگاهی می باشد، زیرا هر روز مردم بیشتری از طریق اینترنت خرید خود را انجام می دهند، به این دلیل که پروسه خرید با سرعت و سهولت بیشتر انجام می شود و این امر باعث صرفه جویی در زمان هر فرد خواهد شد. همین امر است که باعث شده است تا شرکت ها یا فروشگاه هایی که یک سایت فروشگاه اینترنتی ندارند مشتریان خود را روز به روز بیشتر از دست دهند. ما در این مقاله قصد داریم نکات مهمی را درباره ایجاد سایت فروشگاهی به شما آموزش دهیم تا بتوانید از آن بیشترین بهره ورداری را بکنید.طراحی وب سایت فروشگاهی

بزرگترین مزیت ايجاد سايت فروشگاه اينترنتي این است که امکان رقابت شرکت های کوچک با شرکت های بزرگ فراهم می شود، مخصوصا در صورتی که فروشگاه اینترنتی برای خورده فروشی ایجاد شود.

خبر خوش این است که فروشگاه های اینترنتی خورده فروش می توانند بسیار موفقیت آمیز باشند. بسیاری از شرکت های کوچک تجارت خود را با طراحي یک وب سايت فروشگاه اينترنتي آغاز کرده اند و به موفقیت رسیدند. گرچه ممکن است ایجاد یک فروشگاه اینترنتی جدید برای بسیاری از افراد کار پیچیده و دشواری به نظر برسد، ما در این مقاله اصول ایجاد سایت فروشگاه اینترنتی را به شما می آموزیم و اینکه چگونه می توانید فروشگاه خود را به صورت بسیار آسان و و سریع ایجاد نمایید.

نکات مهم برای شروع یک فروشگاه اینترنتی

۱. یک فروشگاه اینترنتی عمومی ایجاد نکنید

هزاران فروشگاه اینترنتی عمومی وجود دارد و رقابت با آنها برای شما بسیار مشکل خواهد بود. فروشگاه شما باید بر روی یک موضوع خاص متمرکز باشد و محصولات مربوط به همان زمینه خاص را ارائه کند. بدین صورت شما به عنوان یک متخصص در آن زمینه تلقی خواهید شد و همین امر است که شما را از سایر فروشگاه های بزرگ مانند دیجی کالا که محصولات متنوعی به فروش می رسانند متمایز خواهد کرد.

۲. وب سایت فروشگاهی خود را بر روی یک دامنه مناسب و غیر رایگان طراحی کنید

بهترین حالت این است که نام دامنه شما با موضوع فروشگاه تان ارتباط داشته باشد. انتخاب یک نام بی ربط به موضوع فروشگاه یا کالاهایی که در آن به فروش می رسد می تواند از جذابیت و همچنین انسجام فروشگاه شما بکاهد. همچنین ایجاد سایت فروشگاه اینترنتی تان بر روز یک دامنه غیر رایگان مانند ir. یا com. بسیار بهتر از دامنه های رایگان می باشد، این امر بدین دلیل است که گوگل و سایر موتور های جستجو بهای خیلی بیشتری به یک سایت که بر روی یک دامنه پولی ایجاد شده است می دهند تا سایتی که بر روی یک دامنه رایگانی که هر فردی قادر به فراهم کردن آن می باشد، در نتیجه، استفاده از یک دامنه غیر رایگان و معتبر می تواند رتبه سایت شما را افزایش دهد.

۳. اقلام مناسبی برای فروشگاه تان انتخاب کنید

در صورتی که فروشگاه اینترنتی شما در یک زمینه خاص می باشد، ممکن است شما مایل باشید تا تمامی محصولات مرتبط با این موضوع را که به آن دسترسی دارید برای فروش ارائه دهید. انجام این کار توصیه نمی شود، بلکه بهتر است محصولات مناسب تر، جذاب تر و پر طرفدار تر را گزینش کنید و در فروشگاه خود قرار دهید.

طراحی وب سایت فروشگاهی۴. به ظاهر و قالب بندی فروشگاه خود اهمیت زیادی دهید

افرادی که به فروشگاه شما مراجعه می کنند به دنبال یافتن محصول مورد نظر خود به آسان ترین و سریع ترین شکل می باشند و در صورتی که در فروشگاه دچار سردرگمی شوند، امکان دارد تا آن را ترک کنند و مطمئنا شما این را نمی خواهید، پس این امر بسیار مهم است که فروشگاه خود را با ظاهر و قالب بندی کاملا گویا ایجاد کنید تا مراجعه کنندگان در آن سردرگم نشوند و بتوانند تجربه خوبی از جستجو در آن داشته باشند. همچنین از استفاده از قالب های آماده و رایگان برای فروشگاه خود پرهیز کنید، زیرا این قالب ها برای استفاده عموم ایجاد شده اند و ممکن است برای نوع فروشگاه و هدف خاص شما مناسب نباشد و یا اینکه دارای قالب بندی تمیز و گیرا نباشد.

۵. اطلاعات کافی برای هر محصول ارائه کنید

برای اینکه مشتریان با محصول مورد نظر خود هرچه بیشتر آشنا شوند و تصمیم به خرید آن بگیرند نیاز است تا شما اطلاعات کافی درباره هر مورد و در صورت امکان تصاویر جذابی از محصولات ارائه نمایید.

۶. فروشگاه خود را تبلیغ کنید و بر روی سئوی آن کار کنید

پس از اینکه طراحي وب سايت فروشگاهي شما به پایان رسید و تمامی محصولات یا خدمات مورد نظر خود را در آن قرار دادید، نوبت به آن می رسد تا با روش های گوناگونی آن را تبلیغ کنید تا مردم از وجود آن مطلع شوند. همچنین این امر بسیار مهم می باشد که ساختار و محتوای فروشگاه خود را برای موتور های جستجو مطلوب سازی کنید تا از رتبه و بازدید کننده هرچه بیشتری برخوردار شوید. این امر که از آن به عنوان "سئو" یاد می شود مهمترین روش برای بالا بردن دائمی تعداد بازدید کنندگان یک سایت و همچنین رتبه سایت در موتور های جستجو می باشد.

امیدواریم با مطالعه این مقاله ايجاد یک سايت فروشگاه اينترنتي برای شما نه تنها امری غیر دشوار و بلکه لذتبخش به حساب آید و انگیزه شما را برای ايجاد سايت فروشگاه اينترنتي تان افزایش دهد.

با آرزوی موفقیت برای شما دوست گرامی


در صورتی که مایل هستید از خدمات ایجاد سايت فروشگاهي پیشرفته در زمینه مورد نظر خود و در سریع ترین زمان بهره مند شوید، می توانید به این صفحه مراجعه فرمایید.

در صورتی هم که از قبل از یک فروشگاه اینترنتی بهره مند هستید و به دنبال افزایش چشمگیر تعداد بازدید کنندگان خود به منظور افزایش درآمد تان هستید، می توانید به آسانی از خدمات انجام سئوی پیشرفته سایت بهره مند شوید.

خدمات ویژه


 

گوگل ادسنس

کسب درآمد دلاری از اینترنت

همین حالا درآمد دلاری خود را آغاز کنید!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *